Wat is aan te raden? 3 gram omega 3-vetzuren (EPA + DHA) in 1x slikken of beter verspreid over de dag?

Ik las net op de Wikipedia pagina dat er ontstekingsremmende effecten werden gezien bij visolie doseringen tussen de 2,6 - 7,1 gram omega 3-vetzuren (EPA + DHA) per dag. "Een dosering van 1 gram omega 3 per dag is ineffectief" staat er alsook bij...

Ik heb een visolie supplement gevonden waar per softgel de volgende ingrediënten zitten:

Total Calories: 10
Calories From Fat: 10
Total Fat: 1 g
Cholesterol: 0 mg
Vitamin E (as natural d-alpha Tocopherol): 2 I.U.
Natural Fish Oil Concentrate: 1.0 g
Omega-3 Fatty Acids: 750 mg
Elcosapentaenoic Acid (EPA): 500 mg
Docosahexaenoic Acid (DHA): 250 mg

Als ik de getallen op de Wikipedia zou volgen dan zou ik 4 softgels op een dag moeten slikken om boven de 2,6 gram omega 3-vetzuren te komen...

4 softgels bevat in totaal 3gr omega 3-vetzuren (EPA + DHA).

Dus vraag 1) Maakt het "veel" uit of je 4 softgels in 1 keer zou slikken of is het beter om het over heel de dag te verspreiden? Indien verspreid over heel de dag; dan vraag ik mij af of die ontstekingremmende optimaal zou werken?

En vraag 2) Verder herinner ik nog heel goed dat ik vorig jaar op een gegeven moment 3 softgels binnen de 3 uur had geslikt (wel tijdens het eten of een hapje) en moet zeggen dat mijn ontlasting er geel van kleur uitzag, ik weet verder niet of dit schadelijk is?

Toegevoegd na 42 seconden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Omega_3-vetzuren

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Als ik jou was, zou ik hier toch mee naar een specialist gaan die hier verstand van heeft. Want niet alles wat op internet staat is waar.